Rie Satoh’s Language Blog in 茅ヶ崎・湘南

Hello! 英語・語学のこと、さまざまなtopicを綴っております♩

Stroll around the port, Shonan

 

Hello and good afternoon.

In between the autumn rainy days lately, it is nice to go out taking some strolls, and how are your days going on?

ここのところ秋雨続きですが、晴れ間にお出かけや散策は貴重な時間ですね。🍁 如何お過ごしでしょうか? 

 

On the weekend I have been to Kamakura and also Yokosuka to watch some ships in the port.

Several years ago I took my children to see a few places about American Navy, since the boys used to like the transportations very much.

週末は私も久しぶりに鎌倉や、横須賀に足を伸ばしてきました。⚓️ 何年も前、米軍基地や港についての一日観光をしたことがあって、息子たちは小さい頃乗り物好きだったので愉しんでいました。

 

 

前回来た時はイージス艦を観たのですが、今回は日本の船や潜水艦がお出迎えしてくれました。 電車の窓からすでに艦が見えて、鉄道ファン(&オタク)ならぬ、船のファンが沢山来ていて。。間近じゃなくても充分迫力とパワーを感じられる、佇まい。

わあ!と童心に戻ってしまいました。💫

 

湾なので対岸やちょっとした山が垣間見え、どこかホッとする。。

Then I thought about the reason that I grew up in the inland sea of Setouchi, where you can see so many islands from small to big in size, and those island sceneries had been my daily view for about twenty years.

それで思い出したのは、瀬戸内出身で・いつも海に島々がある風景を見て育ったので、海に何か浮かんでるとホッとするのです。 島があるってことは大概人が住んでいて、湘南の水平線やビーチも大いに感動するけれど、いくつも島が連なってる景色は穏やかな気持ちになります。🍊

 

*some years ago at Itsukushima shrine, which is about twenty minutes by train from my house

よく心の風景といいますが、自分にとっての海はおそらく瀬戸内海と湘南の海。。島国である日本は豊かな海に恵まれ、四季折々のsceneryが人々の瞳をたのしませ、本当イイ所だなあと感じました。